wtorek, 22 listopada 2011

Rosół grzybowy

Składniki






4 podudzia z kurczaka, lub korpus
kawałek kości wieprzowej z mięsem
2 marchewki
1 pietruszka
1 seler
1 por
1 cebula
3 ząbki czosnku
10-15 suszonych grzybów ( ja użyłam podgrzybków)
2 kostki rosolowe grzybowe
pęczek natki pietruszki
sól, pieprz, 4 ziarenka ziela angielskiego, kilka ziaren zielonego pieprzu, 2 liście laurowe, lubczyk, gałka muszkatolowa, magi, borowiki suszone z młynka, ciut papryki słodkiej
makaron



Przygotowanie

Siedziałam sobie dzisiaj i bolał mnie żołądek, więc wpadłam na pomysł, żeby ugotować rosół, który przy takich dolegliwościach jest wskazany. A ponieważ zbyt za rosołem nie przepadam, postanowiłam go urozmaicić i tak powstał rosół grzybowy.

Suszone grzyby zalewamy gorącą wodą.Do gotującej sie wody wrzucamy warzywa, wraz z podudziami z kurczaka, kostkami grzybowymi, oraz namoczonymi grzybami, wraz z wodą . Doprawiamy solą, pieprzem, listkiem laurowym, zielem angielskim, resztą przypraw i gotujemy na wolnym ogniu około godziny- półtorej. Po tym czasie kosztujemy, doprawiamy do smaku i wlewamy na talerze z makaronem. Całosć posypujemy posiekana natką pietruszki.

 

 

 

 

Jeśli nie dyspnujemy magi, można ją zastąpić łyżeczką sosu sojowego i dwoma łyżeczkami lubczyka.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz